SIG Problem Blauwfilter

Trefdag Digitaal Vlaanderen


Fysieke events rond digitalisering, de toekomst?

Branding

Briefing

“De kwaliteit van ons evenement zit al op een hoog niveau, maar we willen onszelf blijven heruitvinden. Hoe kan Sigmund ons innovatief traject begeleiden en Trefdag Digitaal Vlaanderen naar een hoger niveau tillen?”

Trefdag1

Aanpak

In eerste instantie brainstormden we samen over de opzet van het congres. Tijdens de brainstormsessies herbekeken we samen het concept en voerde de klant enkele aanpassingen door. Zo veranderde onder andere de naam van Trefdag Informatie Vlaanderen naar Trefdag Digitaal Vlaanderen, want uiteindelijk staat het congres voor alles wat digitaal is.

Bovendien trainden we de sprekers en lijnden we samen hun presentaties op, zodat er een rode draad ontstond doorheen het event. Stap voor stap bouwden ze hun presentatievaardigheden op, waardoor ze helemaal klaar waren om on stage te gaan.

Tijdens het congres observeerden en analyseerden we het totaalplaatje: van de communicatie en de sprekers op het evenement, tot de locatie en het gebruik van sociale media. Op basis van onze observaties gaven we extra advies om de volgende editie nog sterker te maken.

Resultaat

Niet alleen de getrainde sprekers waren enthousiast, maar ook de deelnemers aan Trefdag Digitaal Vlaanderen merkten het verschil. De nieuwe naam en het vernieuwde concept van het event waren een schot in de roos. Tijdens het evenement liep alles op rolletjes. Bovendien zorgden onze extra aanbevelingen ervoor dat het event ook de komende jaren kan blijven groeien.

Trefdag2