SIG Communicatie Blauwfilter

Luchthaven


Interne communicatiecampagnes, de basis voor snelle én duidelijke communicatie

Communication

Briefing

"We hebben een softwarepakket ontwikkeld dat gebaseerd is op de input van onze eigen medewerkers. Dit pakket willen we nu breed lanceren. Hoe kunnen we al onze medewerkers op de hoogte brengen van het bestaan én de werking ervan?"

Aanpak

Het softwarepakket is een heel intuïtief programma dat veel losse functionaliteiten samenbrengt in één nieuwe tool. Het vereenvoudigt de taken van de gate agents dus enorm. De manier waarop het programma data gebruikt om het werk aan de gates te vereenvoudigen, is bovendien zeer revolutionair te noemen voor de luchthaven. Daarom besloten we om een campagne op te bouwen met de titel “Welcome to the future”.

De campagne bestond uit verschillende onderdelen: een poster- en magnetencampagne, enkele animatiefilmpjes en een cheat card. Met de poster- en magnetencampagnes wekten we de nieuwgierigheid van de medewerkers op naar wat er zou komen. De teasercampagne leidde uiteindelijk tot de lancering van de tool, die gepaard ging met een animatiefilmpje over de mogelijkheden van de nieuwe software en een animatiefilmpje over hoe je het platform moet gebruiken. Alle gate agents kregen bovendien ook een persoonlijke cheat card, waarop alle nodige informatie en sneltoetsen van het programma werden uitgelegd.

Resultaat

De campagne was een groot succes. De magneten werden snel verspreid en waren in een korte tijd overal te bespeuren. De campagne werd al snel een echt gespreksonderwerp in de luchthaven. Toen het platform officieel gelanceerd werd, waren alle gate agents in een mum van tijd op de hoogte en waren ze meteen enthousiast om het programma te gebruiken. De software zorgde voor snelle en duidelijke communicatie in de luchthaven. Zo stoomde de organisatie zich écht klaar voor de toekomst.

Screenshot 2020 08 25 at 10 38 29