SIG Problem Blauwfilter

Brussels Airport Company


Heerlijk helder communiceren via virtual reality, sociale media en zoveel meer...

Branding

Briefing

"Binnen onze organisatie voert een eenheid grote vernieuwingen door die de processen op de luchthaven vlotter doen verlopen. Onze mensen doen hier vooruitstrevende dingen, zowel op vlak van samenwerking als op vlak van technologie. Hoe zorgen we ervoor dat onze interne en externe collega’s én de buitenwereld weten waar ze mee bezig zijn?"

Aanpak

Voor veel medewerkers klinkt de eenheid binnen deze organisatie abstract in de oren, waardoor weinigen weten wat er eigenlijk gebeurt. We besloten om al die abstractie te vertalen naar hapklare informatie die iedereen begrijpt. Zo maakten we op een eenvoudige manier duidelijk wat er allemaal achter de deuren van deze dienst afspeelt.

Door te luisteren naar verschillende mensen, kregen we zelf een totaalbeeld van wat er zich allemaal afspeelt binnen de muren van deze dienst. Op basis van die input maakten we enkele 360°-filmpjes in de luchthaven en schreven we heldere artikels om de informatie door te geven aan alle medewerkers van de luchthaven, maar ook aan iedereen die geïnteresseerd is in het reilen en zeilen van de luchthaven.

Screenshot 2020 07 27 at 15 22 248
Screenshot 2020 07 27 at 15 22 218

Resultaat

Onze eerste focus lag op de kennisdeling met de medewerkers. De 360°-video’s zijn dan ook enkel voor hen bedoeld. We richtten binnen de luchthaven een hoek in waar de 360°-films te bekijken waren op twee gloednieuwe Oculus Quests (VR-brillen). Op die manier brachten we alle informatie op een moderne, interactieve en leuke manier bij de medewerkers. Om de boodschap verder te ondersteunen – maar ook om externe partijen op de hoogte te houden van de vernieuwingen bij de organisatie – lanceerden we een nieuw deel van de website. Hierop zetten we verschillende artikels en filmpjes die meer uitleg gaven over het project, die we ook deelden op de sociale media van de luchthaven.

Door het verhaal eenvoudig en visueel neer te zetten, is iedereen nu op de hoogte van de acties die deze eenheid onderneemt om de processen op de luchthaven nóg vlotter te laten lopen en de organisatie helemaal klaar te stomen voor de toekomst. Benieuwd naar de 360°-video’s? We tonen ze met plezier op de Oculus Quest!

Screenshot 2020 07 27 at 15 22 28