Sigmund Hybrid Roadtripblaufilter

Multinational


Improvisatie en storytelling: geen uitgezongen liedje

Story

Briefing

"We hebben een organisatie overgenomen, waardoor onze dienstverlening zal diversifiëren. Hoe nemen we onze leidinggevenden mee in deze verandering?"

Aanpak

Het is nooit eenvoudig om je dienstverlening te diversifiëren, ook al is het nieuwe onderdeel maar een klein gedeelte van je dienstverlening. Daarom voorzag de organisatie een tweedaagse met de top 100 leidinggevenden. Tijdens deze tweedaagse organiseerde het bedrijf zelf enkele workshops, Sigmund zorgde ervoor dat het nieuwe verhaal van de organisatie op een interactieve manier tot stand kwam. Dat deden we aan de hand van improvisatiesessies en storytelling.

Omdat het bedrijf vestigingen heeft over heel België, voorzagen we de storytelling-workshops en improvisatietheater-momenten in twee talen: Nederlands en Frans. Hiervoor kregen we de hulp van onze partners Jeron Dewulf en Rishi Panchasara. Het storytelling-gedeelte nam Raf Stevens voor zijn rekening. Tijdens de sessies creëerden de deelnemers zelf het nieuwe verhaal van de organisatie en ontdekte elke leidinggevende hoe hij dat verhaal kon vertalen naar de specifieke omgeving waar hij werkt.

IMG 6562
IMG 8746

Resultaat

Aan het einde van de tweedaagse was het verhaal helder, waardoor elke leidinggevende het verhaal kon laten verder leven in zijn team. Om hen hierbij te ondersteunen, kregen ze een onepager die ze als basis konden gebruiken om hun verhaal duidelijk te maken.

Great minds


In samenwerking met

Postduif


Schrijf je in voor de digitale nieuwsbrief van Sigmund en we laten onze duif jouw richting uitvliegen met een lading communicatienieuws vers van de pers!

Ik wil e-news ontvangen