SIG Communicatie Blauwfilter

Nike ELC


Thematische communicatie: een schot in de roos

Communication

Briefing

"Evalueer en structureer de communicatie van Nike."

Aanpak

Door naar de eerstelijnsmanagers te luisteren, konden we de communicatie van Nike ELC eenvoudig structureren en organiseren.

Net zoals in een krant, structureerden we alle informatie in verschillende thema’s: body, hands, heart, head, soul en mind. Elk thema heeft nu een specifieke kleur en logo, zodat elk thema in één oogopslag te herkennen is.

Om de nieuwe communicatie visibel te maken, gebruikten we dubbele tv-schermen. Op de ene kant van het scherm lezen de medewerkers informatie die interessant is als ze binnenkomen bij Nike, zoals de verjaardagen van hun collega’s. De andere kant van het scherm toont informatie die handig is wanneer ze het gebouw verlaten, zoals verkeersinformatie.

Nike 3
Nike 1

Resultaat

Door te luisteren naar de managers en alle communicatie duidelijk te structureren, zorgden we ervoor dat alle nieuwe informatie nu tot bij de medewerkers op de werkvloer geraakt.

Postduif


Schrijf je in voor de digitale nieuwsbrief van Sigmund en we laten onze duif jouw richting uitvliegen met een lading communicatienieuws vers van de pers!

Ik wil e-news ontvangen